Rick de Jong, oprichter en trainer van Memoryspeaker, is geboren in Garden Grove, Californië. Zijn avontuurlijke en ondernemende Nederlandse ouders besloten hun geluk aan de andere kant van de wereld te zoeken. Toen Rick zeven jaar oud was (zijn zus was toen negen en zijn broer zeventien), besloten ze vanwege heimwee terug te keren naar Nederland.
Rick heeft het onderzoekende avontuurlijke karakter van zijn ouders geërfd. Maar in tegenstelling tot een overzeese reis naar een andere wereld, bevindt zijn zoektocht zich op het terrein van de grenzen van het menselijk geheugen.
Al ruim 20 jaar is Rick bedreven in geheugentechnieken en traint en coacht hij anderen al 16 jaar in de kunst van een krachtig geheugen.
Hieronder volgt een beknopte opsomming van zijn eigen geheugenprestaties:
- Deelnemer aan geheugentoernooien van de WMC (Wereldgeheugensportbond) van 2008 tot 2015
- Deelnemer aan vier Wereldkampioenschappen Geheugen in 2008, 2009, 2012 en 2015 (Bahrein, 2x Londen en Chengdu)
- Grootmeestertitel in geheugen behaald op de Wereldkampioenschappen in Chengdu, China (2015)
- Verbreking van een Europees geheugenrecord van 18 jaar oud in 2015. Hierbij heeft Rick 22.612 decimalen van het getal Pi uit het hoofd én in de juiste volgorde opgesomd
Grootmeester in de geheugensport: International Master of Memory (IMM)
Europees record pi-onthouden in 2015
Van geheugensport naar geheugenpraktijk!
Als geheugentrainer leert Rick zijn cursisten hoe ze geheugentechnieken kunnen toepassen voor praktische doeleinden in het dagelijkse, vooral professionele, leven. Hierbij vertaalt hij de technieken uit de geheugensport naar vaardigheden die door iedereen geleerd en toegepast kunnen worden. Hij richt zich met name op twee gebieden: het onthouden van namen bij gezichten en het gebruik van geheugenvaardigheden bij leren en studeren.
Rick is een gepassioneerde trainer. Hij straalt dit uit door zijn manier van trainen en presenteren. Op een ludieke wijze neemt hij de cursisten mee in de fascinerende wereld van hun eigen brein, met als doel vaardigheden aan te leren waar de deelnemers echt iets aan hebben.
Geef een reactie